Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 10 maj 2011

Fyra timmar tur och två timmar retur?


Längre bort än så ligger inte Riga....
På hemvägen landar man innan man har startat, åtminstone om man har medvind. Flygtiden var femtio minuter och med tanke på att man passerar en tidszon så hamnar man på minus tio minuter.
Från dörr till dörr blev det fyra timmar tur och två timmar retur.
Efter en härlig långweekend i Riga hos goda vänner är vi nu på  hemmaplan igen. Igår vaknade vi upp i Riga, åt en god frukost, tog en promenad i en park, åt lunch, packade och flög hem.
Väl hemma gav vi oss iväg ut i sörmland på bäversafari. Mannen bredvid fotade den här lilla gynnaren samt tre andra bävrar. Min kamera har inget teleobjektiv så jag fick vara nöjd med att fota omgivningarna dekorerade med mörka bäverprickar.
De bilderna ska jag bespara er......
Bilderna från Riga har jag ingenstans att ladda ner så det får bli ett inlägg längre fram......

5 kommentarer:

4U2 sa...

Ja se vad det kan vara olika! :)

Monica sa...

Välkommen hem Ninja! Jag mailar dig....för på fredag tar vi "fågeln" och går i idé ett tag.
Psh....Jag fyller jämt på söndag och vill inte "kännas" vid det....
Var rädd om Dig! En stor varm kram från mig.
PS:....du han du har vid din sida...han kan ta vackra bilder! Helt otroligt!

Fenixmonas sa...

Säkert en trevlig tur till Riga, där har jag aldrig varit! Bävrarna skulle jag allt bra gärna vilja se och uppleva...många år sen jag såg bävrar. Kramiz

Åsa! sa...

Låter som en härlig weekend-trip!

MICKAN sa...

Vilken härlig upplevelse. Spänd på att se mer från Riga. Ha en bra dag!