Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 16 maj 2011

Avbrott i vardagen....

Förra helgen var jag i Riga på kortsemester. Varje dag var proppfull med nya intryck. När man upplever så mycket under en kort tid så förefaller det som att tiden stannar upp. Känslan blir att man varit borta mycket längre än bara ett par dagar.
Under en längre semester.....när man vistas på samma ställe och hinner få "semesterrutiner" smälter dagarna samman och det känns som om tiden går fortare.
Den här helgen var vi på kryssning. Båten var ett kryssningsfartyg, vilket i stort sett innebar att vi blev omkörda av alla andra färjor medan vi gled fram i sakta mak mellan öarna.
Mina föräldrar som varit med förr hade beställt A-hytter med bästa läget. Längst bort och högst upp, med andra ord inget störande spring i korridoren.
Till middag blev det trerätters med bästa fönsterbord.......även det förbokat.
Jag tog en semesterdag idag.......vilket betyder att jag har ännu en kortvecka framför mig. Det är härligt när veckan slutar innan jag har fattat att den har börjat.

4 kommentarer:

Stina sa...

Tack snälla för din kommentar, dina ord värmer gott i mitt hjärta ska du veta...
Nej, ett jobb löser väl inte allting, men just nu känns det faktiskt så. Jag är visserligen bara anställd året ut, fast jag tror nog att det kan bli längre. Det lär inte bli så värst mycket ledighet för min del ett bra tag framöver, så är det ju att vara nyanställd och vikarie. Det gäller att ställa upp på allt för att få en chans att stanna kvar. Men...jag kan äntligen börja tänka på att resa igen, och det får mig att stå ut med lite mindre fritid. Låter förresten härligt med en kortis till Riga....och vilken underbar bild..
Ha det så bra! Kram

Monica sa...

Kära Ninja, rätt gissat! Först Nice sedan hit...bor nu utanför Cala Millor(östra sidan) bor på ett Parador ställe. Som spanjorerna själva utrycker det för ett kulturellt/historiskt ställe som kan vara allt från medeltida borgar, kloster, slott...m.m.
Underbart vackert!
Skönt för dig att få en "kort" vecka.
Må väl och ha det så gott! Kram.

Vicke sa...

vad härligt med en sådan tripp, ha en fin dag nu

bokhyllan sa...

Skönt med kortveckor. Det borde alla ha. =)
Kram.