Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 23 maj 2011

På näsan i rabatten.....

Man skulle kunna tro att skärgårdsliv så här års är rätt lugnt. Inga semesterfirare så långt ögat kan nå utan endast tomma bodar och stugor.
Då har man inte räknat med de grå pantrarna. De invaderar ön redan på våren med gräsklippare, häcksaxar, slipar och andra missljudande tingestar.
Tystnad är ett minne blott.......här väsnas det minst lika mycket som i stan. Båtar ska rustas och sjösättas, gräsytor ska trimmas och klippas.
Själv hamnade jag i svärfars rabatt......
På en sten några meter ut i vattnet låg tärnan på ägg och lät sig inte störas. Hon har anpassat sig till de moderna tiderna. Tyst vår.......det var nog längesedan, innan redskapen var el eller motordrivna.


En silvertärna är det som häckar på stenen. Den har färdats långt....

6 kommentarer:

Monica sa...

Wow Ninja vilken bild, fångad så vackert mot den blå himmelen. Undrar om det är denna silvertärna som "tar" oss på våra turer...*fniss*....
Jag förstår din frustation till "elljuden" från alla maskiner.....dessa ljud kan iblan nästan gör mig "tokig"....
Må väl och ha det gott.

Stina sa...

Jag känner igen det där; här är betydligt lugnare och tystare hemma i bostadsområdet i stan än bland stugorna ute på landet. Det är ju inte många trädgårdsredskap som drivs med gammal hederlig handkraft numera, allt ska vara självgående och brumma så mycket som möjligt. Kram

Anonym sa...

Hejsan Ninja det var länge sen,,ja jag flyttade från metro eftersim den skulle läggas ner,,och jag trivs jättebra på Wordpress.Jag hoppas du har fina dagar..Kramen,

Fenixmonas sa...

Underbar fin bild! Nej, inte är våren tyst...både människor o redskap vaknar upp! Idag drar vi iväg men vi skrives igen om två veckor! Kramiz

Vicke sa...

ha en fin kväll nu

MICKAN sa...

Fiskmåsarna är rent av livsfarliga när de fått ungar. I verkstaden fick de ungar år efter år och man kunde knappt vara på utsidan förrän de dök på både mig och hundar. Tärnan kan väl den också? Har inte så många av dessa fåglar där jag bor, men andra fåglar har jag och det är verkligen en ljuvlig musik i örat när de sjunger:)