Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 11 maj 2011

Betong på gång eller badkrukor?

Nu har vi fått betongfnatt på jobbet. Jag tog med mig formar och betong från förra gruppen och nu skapas det vill jag lova. Om ett par dagar har vi trädgårdsmarknad och till den tänkte vi gjuta fågelbad, ljusstakar, hjärtan och mycket, mycket mer.
I morgon ska jag lossa på formen till ett specialdesignat fågelbad som mannen bredvid beställt. Fågelbadet ska vara fotovänligt i natursten och betong......
När vi var i Uganda fanns det ett fågelbad av betong i trädgården. Till den lilla pölen kom det en mängd exotiska gäster. En morgon kom en stor långbent rovfågel på besök. Den såg ungefär ut som en långbent
ormvråk. Innan den badade gjorde den en lång procedur.Den ställde sig på kanten till fågelbadet och synade det noga. Först lade den huvudet på sned och betraktade pölen med ena ögat. Sedan gjorde den en ordentlig granskning med det andra ögat. När syningen var överstökad doppade den ena fotens klor i vattnet men drog hastigt upp foten igen precis som om det var fel temperatur i vattnet. Sakta, sakta smög den sig ner i badet.....mannen bredvid har en lustig bild på den precis när den känner av vattentemperaturen. Fågeln beter sig som en riktig badkruka! Tyvärr hittade jag inte den bilden......
Ni får nöja er med en badande gräsand.......det lustiga var att när den stora rovfågeln väl kom i fågelbadet så betedde den sig precis som gräsanden på bilden.

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Åh, så synd att du inte hittade den bilden...fast bilden på anden är också bra! Kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Fåglarna kommer och badar i vår lilla damm..Dock inga exotiska .Ibland så får man ta det så lugnt,man ska hinna med allt det andra med ;D ♥kram!

Alexandra sa...

Hade gärna sett bilden, men denna var riktigt vacker. LOVE IT!!

Låter som att du har det väldigt bra på jobbet. :)

Monica sa...

Tack snälla Ninja att jag får "ta över" vingarna.....behöver dem tidigt i morgon...*Fniss*.....
Var rädd om dig och en varm kram från mig.