Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 18 oktober 2010

Ett stopp i korsvirkesstaden Munden!

Visst känns det lite speciellt att ställa klockan igen efter tre veckor utan väckarklocka? Men nu är det dags att börja tjäna pengar igen, man kan ju inte bara göra av med dem......även om det är både är roligare och går fortare.

Vårt första stopp på väg mot Toscana gjorde vi i korsvirkesstaden Munden. Tyvärr hade vi gråblask och regn där, vilket jag inte alls hade räknat med, så jag var tvungen att köpa ett paraply! Har man med sig regnkläder brukar det bli sol och tvärtom. Det stämde även denna gång, för så fort jag hade införskaffat mitt paraply så blev vädret bara bättre och bättre.......är inte det märkligt?

I Munden fick jag i alla fall användning av paraplyet och här kommer några bilder från den staden. Kan tänka mig att den är riktigt mysig när solen skiner.






5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Visst är det roligare att använda pengar än att behöva jobba för dom.Verkligen fina hus Vilket arbete att bygga dom.Kram!

Stina sa...

Vilka sagolikt vackra byggnader – något fler och något mer storslagna än de som finns i min lilla stad.

Sv: Jaså, man måste lägga om kosten också…det har jag helt missat :) Nej men skämt åsido, min kosthållning kan alldeles säkert förbättras. Jag är dålig på att stoppa i mig tillräckligt med grönt och begränsa mitt intag av socker, salt och fett. Kaffe är ju inte heller bra och definitivt inte alkohol…. Men faktiskt har min läkare konstaterat att det höga trycket inte är direkt kost/viktrelaterat – det handlar snarare om min hjärna (oro+stress).
Va? Ingen mer Frisse....snyft, snyft...Inte ens ett litet gästspel nångång? Hoppas att du inom kort hittar en annan lika trevlig häst att träna med.
Ha dé gott! Kram

Tigris Predikantan sa...

Så vackra byggnader!
:)

Lysande ögonblick! sa...

Äntligen är du hemma igen. Har tittar på dina inlägg och tror säkert att det kommer fler. UNDERBART!!!

Monica sa...

Vackert, vackert....kul att få fortsätta följa detta äventyr. Arbeta?....vad är det?.....*fniss*....Kram.