Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 16 oktober 2010

Tänk att få bo i ett hus från 1300-talet!

Vårt första stopp på väg mot Toscana gjorde vi i korsvirkesstaden Munden. På turistinformationen föreslog de att vi skulle bo på Der Alte Muhle. Huset var nyrenoverat sedan fyra månader tillbaka och tjänstgör numera som hotell. Det visade sig vara stadens äldsta hus från slutet av trettonhundratalet!
Vid renoveringen behöll man de ursprungliga gamla stockarna!

Den här stocken passerade man på väg till toaletten. Inte helt lätt när man vaknar av nöden tvungen och knappt vet var man är! Vi slog alla i huvudet! Aj!
Men vad är väl en bula eller två? Säkert är det fler som fått bulor här genom århundradena.......det var så fascinerande att betrakta dessa stockar och tänka på alla människor som vistats i detta hus genom århundradena.

6 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Snällt av dej att dela med dej.Kram!

Stina sa...

Oj, är du redan hemma igen… Har det verkligen gått tre veckor sen du for iväg? Välkommen tillbaka – ser fram emot att läsa om och kika på bilder från din fantastiska resa. De där stockarna verkar farliga, jag hade nog satsat på att bära hjälm eftersom jag jämt slår i skallen…överallt. Det kanske förklarar varför jag är som jag är :) Kramiz

NatureFootstep sa...

vilket mysigt rum. Härligt med de svarta stockarna och rosa gardiner. Kan nog varit värt några bulor. :)

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

Ja det var riktigt kul att få ett fotojobb! :) Jag har inte planerat att bli fotograf men tycker verkligen att det är roligt. ^^
Egenligen vill jag bli skådespelerska men det är nog än ännu svårare bransch.
Har dock funderat på att utbilda mig till journalist så jag har någon sorts utbildning... även det är dock svårt...
Har du jobbat som fotograf? :)

Härligt att din Italienresa var bra! :D

Jeppsson sa...

Sjysst design, men inget för blinda. ;-)

Sv: Man kan ju inte veta allt om allt. :-)

Monica sa...

Hi,hi,hi.....stackars Ninjas lilla huvud! Sorry....men kan INTE låta bli...*fniss*...
Men vad gör man inte för att få bo i ett såååå gamalt hus. Mysigt!
Höst Kram.
PS: har du målat mycket?