Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 23 oktober 2010

Ledig i dagarna tre!

Härligt! Varannan vecka har jag tre dagar sammanhängande ledighet. När mitt "nya" liv börjar hoppas jag kunna permanenta detta. Jag kommer då att vara ledig fredag, lördag, söndag.
Det är många saker som jag inte riktigt hunnit med och haft ork till.
Förr om åren hade jag mycket folk hemma, vi träffades, åt, samtalade och hade trevligt. Jag hoppas kunna återuppta en del av detta.
Det finns läsning och studier som har släpat efter. En utställning har jag också tänkt att ha någon gång i framtiden och då måste det finnas tid att måla. Ja, som ni ser är den där extra lediga dagen redan fylld med aktiviteter. Det kan hända att det blir lite jobb också......men då blir det åt mig själv. Jag har fått en förfrågan om att starta upp en målarcirkel i en annan kommun. Men jag ska noga tänka över om det är värt det.....
För hur mycket är en ledig dag värd egentligen? Din tid är ditt liv..........och ett liv kan man inte värdera i pengar.

Många stressade nutidsmänniskor tar sig inte tid att reflektera över sitt liv, det finns så många "måsten". Om man stannar upp ett tag så blir det uppenbart att de flesta "måsten" är självpåtagna och att det bästa i livet fortfarande är gratis......

5 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, du gör mig förstummad av din klokhet! Tänk om fler kunde tänka så...
Önskar dig en trevlig lördagkväll.

Åsa! sa...

Så klokt, så klokt! Kan bara hålla med dig!

EMALJ sa...

Trevligt! :)

Fenixmonas sa...

Så klokt resonerat fast ibland kan ju ekonomin lägga hinder i vägen för att gå ner i arbetstid.
Jag har lite sjukvårdskunskap då jag började läsa till zonterapeut innan jag läste till socionom...Den kunskapen har jag haft stor nytta av! Kramiz

Ninja sa...

Självklart har ekonomin betydelse...men det går att skära ner och leva billigt också :)...mycket billigare än de flesta tror. Men visst, hade jag varit ensamstående med barn hade det varit svårt för att inte säga omöjligt.....