Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 19 oktober 2010

Shoppa loss i Rotenburg!

Böcklingschampoo, jag undrar om det skulle bli en hit? Mina kollegor tyckte att jag hade en rökig touche när jag klev in på konferensen idag. Salami, var det någon som sade..... Jag kom väl för nära elden? Idag har jag varit brasvakt för det är eldningsvecka i vår kommun. Det duggregnade hela dagen men runt brasan var det högsommarvärme. Riktigt mysigt så här års!

Idag bjuder jag på vårt andra stopp på väg mot Toscana, staden Rotenburg. Rotenburg är en riktig turiststad. Om man vill shoppa så finns här allt som Tyskland har att erbjuda, allt ifrån Steiffdjur till korvar, figuriner och hantverk av alla de slag.
Se bara!


Kanonkulekorvarna är väl häftiga?

Vill ha!

Vackra skyltar fanns det också!

Berömda hus likaså!

Ringmuren kunde man vandra på, men tyvärr hann jag inte ta någon längre promenad denna gång


5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Otroligt vackert!
:)

Yvonne :-) sa...

Det var korv på längden och tvären.Vad de små husen var söta...Lokala radiohandlare ger bättre personlig service.Kram!

MICKAN sa...

Vilken härlig atmosfär :)

Lysande ögonblick! sa...

Så vackert. Dit måste jag åka. :-)

Ska till Venedig i helgen, har du varit där? Några tips?

Kram

Musikanta sa...

Underbara bilder! Rotenburg har jag inte varit i, så den lilla stan återstår att uppleva. Vi kanske tar en liten nostalgitripp till Tyskland med bil vad det lider...