Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 12 mars 2011

Kaffepannor eller kameler?

Egentligen är mars månad den första vårmånaden men det har inte riktigt känts så ännu. Men idag är det vår! Solen värmer och snön smälter undan! Jag har varit ute och njutit av våren på det bästa sätt jag kan tänka mig, nämligen på hästryggen.....
Tänk att det kan vara så skönt att förfoga över fyra ben istället för två!
Ingen kamera hade jag med så ni får njuta av Gotland istället.....



Den här rauken kallas för Kaffepannan. Rauken namngavs förmodligen långt innan gotlänningarna kände till araber och kameler. Jag tycker nog att rauken mer liknar en kamel med sin skötare som är infrusna i isen.
Fast det är klart, den kan ju ha ändrat utseende över tid också.....
Vägen ut hit var till slut bara ett par traktorspår som slutade i fotspår, så det var bara att gå. Men det var det värt.....det är inte varje dag man får se infrusna kameler.

4 kommentarer:

Nillas Trädgård sa...

Tyvärr har jag aldrig haft förmånen att lära känna hästar. Men jag kan tänka mig att det är en underbar känsla.
Svar: Trevligt att du kände dig inbjuden till min nya blogg.
VÄLKOMMEN :-)
/Frogprincess

Åsa! sa...

Men du tog dig ut till Gamle Hamn iallafall, det var bra jobbat tyckte jag!

Monica sa...

Ninja, helt otroligt! Visst ser det ut som en kamel med skötaren som går före. lyfter på min Hatt för dina vackra bilder!
Godnatt.

Vicke sa...

det går bra att se på bilder från Gotland också, ha en fin dag nu