Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 5 mars 2011

Oooooops!

Nu börjar det bli fullt i arkivet. Fick just en varning om att det börjar bli för mycket bilder i mitt Picasa album.
När man laddar ner bilder från datorn går bilderna direkt till bloggen och albumet. Laddar du ner fel bilder går bilden till albumet i alla fall, i och med att du öppnat länken. Laddar du ner bilden igen får du flera ex. av samma bild i albumet. Där kommer den att ta upp utrymme i onödan.
Jag provade att sortera efter fil och ta bort de bilder som jag hade flera kopior av. Men då försvinner bilden från bloggen trots att filen finns kvar i albumet. Lite knepigt tycker jag.....
Jag rekommenderar därför att man ser över sitt album och städar upp där emellanåt.

Bild uppladdad från Picasa albumet. På så sätt undviker jag att få en extra onödig kopia i mitt album.

Inga kommentarer: