Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 13 mars 2011

Båtmässan....och min egen lilla mässa

Idag var vi en sväng på båtmässan i Älvsjö. Mannen bredvid har en dragning åt det hållet. Men visst finns det en del att titta på även för mig. Snygg design, häftiga båtar m.m. Det fanns även nyproducerade snipor och fiskebåtar. Båtar med tändkulemotor och dunka-dunka.....
Båtar som får mig att minnas min barndom då jag åkte fiskebåt med morfar ut på skären....tjärdoft och rökt aborre. Min egen båtmässa hade nog mer sett ut så här....
Båtar som tjänar som nyttoredskap i ur och skur, väntande på en ny säsong eller som funnit sin grav på stranden.

3 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, din "egen lilla mässa" är bara så ljuvlig. Jag föredrar den framför den "riktiga"
Jätte vackra bilder som vanligt!
Var rädd om Dig!

Vicke sa...

Härliga bilder som vanligt hos dig, du är duktig

Åsa! sa...

Mmm, vilka finfina bilder!