Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 6 mars 2011

I fäders spår.....

Nej, det blev inget Vasalopp för mig idag, inte ens på TV. Jag vandrade den gamla landsvägen som förband Hallunda tegelbruk med Hallunda gård. Ett stycke av den finns bevarad och den var flitigt trafikerad på 1600-talet. Idag trafikeras den endast av de fastighetsägare som bor i området och den är ett omtyckt promendastråk.

Lite färg gjorde jag av med också.....

4 kommentarer:

Vicke sa...

Men det blev det för min del

Åsa! sa...

Ser ut som om du hade ett underbart promenad väder!

Stina sa...

Underbar tavla! Tack förresten för Frissespecialaren, den gillade jag förstås :)

Monica sa...

Tjingeling Ninja, har varit i "dina" trakter....Kan lätt konstatera att ni har mycket mer snö än vad vi har! Men någon skidåkning blev det dock inte! Full rulle med kryddorna......
Har du målat tavlan? Läcker, gillar färgerna!
Ha det nu så bra och var rädd om Dig!
Kram från mig.