Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 14 mars 2011

Ett av alla vårtecken!

Nu tittar de fram, snödropparna! De var framme ett tag för ett par veckor sedan, men blev begravda i snömassorna igen. Nu ska vi väl hoppas att de får blomma ostört längs husknuten. Så här många snödroppar har jag inte i min trädgård. De här hittade jag på gränsen mellan sörmland och östergötland förra våren. Växtplats med utsikt kallar jag det. De var så vackra att jag bjuder på en repris.....

6 kommentarer:

Vicke sa...

våren närmar sig, ha en fin dag nu

Monica sa...

Snödroppar, tänk vilket "härligt" namn på en underbar tidig vårblomma.
Hoppas veckan går bra för dig! Ta det med ro...men du kan väl "slänga" med en hälsning till P......hi,hi,hi.
Kram från mig( som åker till solen på fredag)

Vicke sa...

Du får gärna hjälpa till med att sprida ett inlägg som jag har inne just nu.
Tack på förhand
Kram
Vicke.

Lysande ögonblick! sa...

Men åh. Det bubblar i hela kroppen. Så glad är jag över att våren nalkas. :)

KRAM!!!

kaffehörnan sa...

Hejsan
Hur har du det, hur mår du
De var längesedan jag besökte dig

Vicke sa...

jag hoppas att du får njuta av solen idag