Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 1 augusti 2010

Uflyktsdags?

Sitter som bäst och funderar på om vi skulle ta och ge oss iväg på en trevlig utflykt. Förslagen är många.....
en svampletartur i skogarna hos mina föräldrar, Öland, Båstad, en glasrikesväng?
Vi får se vad det blir.....
Vädret bestämmer......och det är ostadigt just nu. Lika ostadigt som våra planer. Sängarna till boden kommer i slutet av nästa vecka och byrån vi sett ut finns närmast i Linköping.
Det innebär att vi är "bodlediga" just nu. Om det inte vore så blåsigt kunde vi ta segelbåten ut i övärlden. Visst går det att vara ute och segla även sådana här veckor......men när vi nu kan välja......

9 kommentarer:

Jeppsson sa...

SKA det inte vara blåsigt när man seglar? Hur ska man annars komma nån vart?

Helly på vift sa...

Så fort jag går på en segelbåt så mojnar vinden så när vi blev erbjudna att följa med en etapp på italienarnas båt under volvo ocean race så fick jag inte det för min L ;-)

Hoppas ni får en trevlig utflykt vad ni än bestämmer er för :-)

Vicke sa...

vad blev det för utflykt?

Stina sa...

Har svampen börjat dyka upp redan? Efter den här torra sommaren... Fast det kanske bara är här nere som det knappt har kommit mer än tio droppar vatten på över en månad... Mig gör det inget för börjar det regna så slutar det oftast inte igen, men bären på buskarna ser något skrumpna ut... Hoppas det blev en underbar utflykt, vad ni nu än bestämde er för att göra. Kramiz

Frogprincess sa...

Här är det slut på alla spontanutflykter ett tag nu eftersom vi har börjat jobba igen.
En fråga om något helt annat: Jag vill minnas att jag läst hos dig en gång (eller om du kommenterade hos mig) att du märkt att folk varit inne och sökt bilder på din blogg (angående copyrighten). Hur kollar man om någon gjort det? Finns det en enkel förklaring?
Hoppas att ni får en trevlig tur vart ni än åker :-)

Vicke sa...

inget nytt på denna front

Lysande ögonblick! sa...

Hoppas ni har riktigt fina dagar! :-) Är du hemma till helgen? Kom gärna förbi min loppis. Vore kul att se dig. :-)

Karpstryparn sa...

Hej! Jodå. Ber om ursäkt för det sena svaret, har haft en del att göra. Har skrivit tre inlägg efter det om filmen om vilka det är synd om.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

låter trevligt med en utflykt!