Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 25 augusti 2010

Trasan är uppe!

Jag blev nedkallad till stranden för att dokumentera defileringen med "trasan uppe" som vi brukar säga.
Spinnaker heter det på finspråk. Den är så "retro" att den nästan är cool. För vem köper en neonrosa spinnaker idag? Båten som har har nummer 14 i seglet är också åt "retro" hållet och lyssnar till namnet "Tampolina"......

Jodå, jag har också seglat "trasa" i sommar. Jag har inte "bara" sytt gardiner.....

8 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

hihi. en trasa helt i min smak! :-)

Betsy sa...

Jag älskar alla rosa färger så jag tycker det var ett bra val, men att segla verkar super läskigt. Vet ej varför men så tycker jag.... =)

Monica sa...

Segla trasa...ja nu fick man lära sig något nytt igen....rosa....ja, varför inte...på något sätt rätt läckert på ett segel.
Kramen.

Tigris Predikantan sa...

Tjusig men ack vad jag skulle bli illamående av att segla :(

Vicke sa...

den var fin med sitt rosa segel

Fenixmonas sa...

Ser sp fint ut! Jag har aldrig seglat! Kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Du hade aldrig fått i mej i den båten.Den ser vacker ut men Nej tack!.Men...Konstigt att du inte kan logga ut.Ha en bra torsdag.Kram!

Helly på vift sa...

Haha, gillar verkligen det rosa seglet. :-)