Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 27 augusti 2010

Inte så ambitiöst helgläge stundar......

Inte alltför ambitiösa katter....

Överambitiös? Vad är det egentligen? Har omgivningen för låga ambitioner eller innebär det att dina idéer och din kreativitet kommer att bromsas för att du är för "duktig"? En kollega till mig som arbetat som företagscoach berättade att när hennes chef kallade henne för överambitiös så sade hon upp sig. Hon insåg att hon med sina idéer och ambitioner skulle "kvävas" på sin arbetsplats. Hon fick arbetet gjort på halva tiden för att hon kunde arbeta strukturerat. Men hennes arbetssätt satte press på hennes medarbetare att leverera........ och de hade ju haft det bra, tills hon kom dit.
Istället för att berömma henne för hennes organisationsförmåga och effektivitet så kallade chefen henne överambitiös......
Nu stundar i alla fall en icke så ambitiös helg.....jag ska snart göra som katterna på bilden.

6 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, vad vacker tavlan är...du är jätte duktig!!!
Vila nu i helgen & ladda batterierna till nästa vecka."Kura" ihop dig som katterna.... Var rädd om Dig. Kram.

Yvonne :-) sa...

Det om pengar det visste du väl?Jag ska också ta det lugnt denna helgen.Har klippt våra gräsmattor och gjort fint så nu ska jag ta det lugnt! Kram!

Karpstryparn sa...

Precis, vad är överambitiöst.

Svar: Japp.

Vicke sa...

den chefen borde få gå istället som inte kunde ta till vara en bra medarbetare

Helly på vift sa...

Himla konstig kommentar från en chef, har dock hört liknande från kollegor - men det är ju lite skillnad.

Ha en trevlig helg!

Kram

MICKAN sa...

Då kan man ju fråga sig vad de andra gör egentligen ... Snart, snart ska jag ha semester och det ser jag fram emot.