Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 18 augusti 2010

Andra arbetsdagen= godnatt när man kommer hem

Andra arbetsdagen........när jag kommer hem är jag hungrig men har ingen inspiraton alls. Tänk vad mycket roligare och lättare det går att fixa mat när man är ledig.
Idag lade jag all inspiration och energi på målarcirkeln och sedan var det slut på den (energin alltså).

På jobbet serverades det spagetti och köttfärsås så jag kopierar det, så slipper jag tänka nu när hjärncellerna ändå gott och lagt sig, smart vad?

13 kommentarer:

Monica sa...

Ja du Ninja, det är trögt att "komma" igång efter ledighet.....Men vet du va: kroppen fixar så att vi bildar nya järnceller....hi,hi
Så du ska se att snart har det "fyllt på igen & då känner dig piggare. Var rädd om Dig. Kramen.

Vicke sa...

ja, det var smart

Anonym sa...

Hejsan du
Jo jag ska sjlvklart va kvar här
Blir bara ett annat upplägg
Kaffehörnan

Frogprincess sa...

Inte för att jag brukar fixa maten, men vi tycker att det är lättare när man jobbar för då har man rutiner... På semestern blir det gärna hipp som happ.
Svar: Pucko går på den rosenpergolan som vi har byggt runt vår trädgårdsdamm. Vi ska fästa nät i ramen i ett försök att hindra hägern att ta fiskarna.

Vicke sa...

jag hoppas att du får en fin dag nu, hos mig så regnar det

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det är alltid trögt i början när man börjar jobba.Kolla in Hebbes blogg han har många bra matrecept i sidikolummen,där brukar jag hämta ideer.Hålller med dej att arbeta med sina händer och få skapat något är bra för oss.Ser fram emot att få träffa dej.Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Mycket. För varje dag som går blir det bättre. Jag har jobbat i två veckor nu, och har precis kommit in i det igen. :-)

shibby sa...

sv; toppen att du hittade till den nya bloggen ;)

Fenixmonas sa...

Trögt första veckan men det blir bättre! Jag börjar på måndag. kramiz

Helly på vift sa...

Du kanske är mer lik Frisse än vad du tror. Behöver sättas igång lite försiktigt bara ;)

Hoppas det känns lättare idag.

kram från Sicilien.

Åsa! sa...

Mat, det kan vara så jobbigt!

Vicke sa...

ha en fin kväll nu

Betsy sa...

Haha, det var smart. Hoppas det känns lättare nu med jobb och så.
Jag har bytt namn och sida på bloggen, du känner nog igen dig ändå. Kram från fd S....... numera Betsy. =)