Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 9 mars 2012

Vi var plan C....

Vi har haft besök.....
I Stockholm härjar nu en hel hord baciller med varierad styrka och anfallsmetod. Vi fick därför ett nödsamtal från goda vänner i desperat behov av logi. De har föräldrar i Stockholm och hade planerat att bo där medan de gick en kurs i Stockholm. Men föräldrarna insjuknade i influensa. Därför blev det bestämt att de skulle bo hos några goda vänner. Men de insjuknade också.....
Vi var plan C och den fungerade!
Nu andas jag lite innan nya gäster anländer i morgon. Det blev en väldig fart på umgängeslivet helt plötsligt.

Helgumannens fiskeläge, Fårö
.


15 kommentarer:

Yvonne sa...

Om det är någon jag "känner" så hälsa!Jag har inte heller tolkat.Det var mest jag som satt i sadeln ,så jag kan inte åka(köra) skidor .Och nu...man sätter inte skidor på gamla skåningar.Har inte hört det där om sulor förr.. Ha en bra fredagskväll! Kram!

Livet och vardagen sa...

Spontantbesök kan vara riktigt trevligt, och då får de tar det som man har det utan krusiduller:-)

Jess sa...

Är ju trevligt att vara C också! :)

LyckligaPraliner sa...

Hoppas ni hinner ha lite trevligt tillsammans också! :)

Ann-Louise

MARIA I KOS sa...

Vilken tur att ni fanns till hands och kunde ta emot gäster .
Ha det så trevligt .
Vacker bild från Fårö .
Kram ♥

soffie sa...

en otrolig vacker bild:) kramen till dej

Anonym sa...

Så underbart fint kort av fårö. Ja, då får du lite umgänge i helgen då. Eller skulle de gå en kurs? Jag ska fota i helgen oavsett det blir vårvärme eller inte. Kram och ha en skön helg.

Monica sa...

Vilken tur att Plan C var öppet över helgen!
Var rädd om dig vännen, kan säga att jag idag var i "hålan"...de du.
Kram och vink från mig.

Fnulan sa...

Snäll du är!!

Gilla sa...

En sån tur de har att du kan ställa upp med logi. Hur skulle det annars ha gått?

Sv: Hos oss! Nej inte Gevalia heller. Här gäller det Zoégas kaffe. Vi bor alldeles intill deras fabrik, så vi brukar ha goda dofter ute.

Fenixmonas sa...

Vilken tur att plan C fungerade...Ja, influensan grasserar ju för fullt! Nu skylls det på att folk inte vågat att vaccinera sig...men efter vad jag hört så blir även vaccinerade sjuka, för de har inte vaccinerat med rätt vaccin, en missbedömning alltså om vilken influensatyp som skulle komma. Kramiz

ansepanse sa...

vad bra att det finns plan C om inte A och B fungerar :)
kramar
förresten: underbar bild

lavendia sa...

Ännu en fin bild! Har faktiskt bokat en resa till Gotland nu.
Låter som ni hade trevligt på plan C.

Annika sa...

Va trevligt med lite oväntat besök!

Camilla sa...

Då vet jag vem jag ska ringa till då vi behöver en plan c ;)
Kram!