Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 28 mars 2012

Bananer och lök.....

Kan det verkligen vara gott?
Keso blandat med gräddfil, en skivad banan, hackad mandel, massor med kanel och  hackad salladslök,
smakade bättre än jag trodde.Det blev någonting mitt emellan efterätt och sallad.

Jag testar en ny diet.......där boven är socker. Nästan allt slags socker.....
Alla dieter har någon slags bov, har ni märkt det?
Nej, jag bantar inte......jag läste att en person ätit sig frisk genom att utesluta i stort sett alla slags kolhydrater ur kosten.

Måste testas, tänkte jag, som upptäckt att jag mår mycket bättre om jag utesluter spannmål ur min kost. Nu är det dags att prova laktosfritt också.
En sak är säker, här kommer det att provas mycket nytt när pasta, ris och potatis måste bytas ut.
Idag har jag handlat matoke, matbananer.Men de har jag provat förr.......i  Uganda.
Det är förresten dags att sätta på ett kok, så att jag har något att äta på jobbet i morgon!

Bananer skulle det ju vara! Ja, ja, gul frukt i alla fall.....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Matbananer har jag aldrig ätit vad smakar dem?
Kram

4U2 sa...

Bananer till fläskfilé med lök och grädde bl.a Super gott!

Fenixmonas sa...

Jag har slutat att äta potatis, ris, pasta och bröd...för jag tål inte detta, fast någon viktnedgång märker jag inte av...Fast det skulle behövas nu efter vinterns alla olyckor med mycket stillasittande. kramiz

Ann-Mari sa...

Min man har diabetes och en tid försökte vi äta GI-mat. Jag tyckte mycket om alla smak-kombinationer och den sortens mat, men det är rätt tidskrävande att göra den...Fast kanske man skulle får rutin på det om man fortsatte :-)
ha en fin dag
Ann-Mari

Norrskensnjutning sa...

Hej!Vad roligt att du hittade till min blogg:)Vilka underbara bilder du har härinne.Kommer att kika in mer gånger hit,hoppas du gör detsamma.Vart i Sverige bor du?Ha en fin dag:)

Monica sa...

Önskar Dig lycka till med dina nya kost tester! Inget för mig förstår jag snabbt, har för dålig karaktär och jag älskar allt som är gott, sött och onyttigt. Skäms gör jag allt....men bara liiiiite.
Kram från mig.

syren sa...

Här är det enbart tunnbröd allså inget annat bröd inga mjölkprudukter efter som jag inte tål det. Du gör rätt i att prova dig fram och att du mår bra av vad du äter.Du har rätt att det finns bovar lite varstanns i maten Citroner är ju så gott.Fortsatt fin dag!

Anonym sa...

Bananer och lök lät ju lite skumt men sen tänkte jag ett varv till och kom på att det nog funkar.