Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 10 mars 2012

Tvärs emot.....

Hjälp! Jag har vuxit ur mina termobyxor och skidjackan har sagt upp sig! Att vara i desperat behov av varma vinterkläder så här års kan ha sina sidor.......
I vårt lokala köpcenter finns det två sportaffärer. Men skulle det finnas några varma vinterjackor kvar?

I den ena affären fanns endast vinterkläder i herrstorlekar. Jag provade det som fanns, men de tenderar att bli rätt stora i ben och ärmar. Det är inte kul att lägga ut tusenlappar på kläder som passar, nästan......
I den andra affären fanns det damstorlekar. Jag hittade en tre-i-en jacka som var nedsatt i pris och ett par svarta termobyxor på rea.......
De var dessutom snygga! Vilken tur!
Det är verkligen inte roligt att panikhandla bara för att man måste......

Aurora Borealis kräver varma kläder. För min del var det längesedan jag var på de breddgraderna vintertid. Det märktes inte minst i garderoben, det var ganska precis tio kilo sedan.......

Men man får väl skylla sig själv när man åker till snön den här årstiden?

Jag kan tydligen inte få nog av snö.....

21 kommentarer:

MARIA I KOS sa...

Jag var tvungen att googla på Aurora Borealis , så nu vet jag vad du ska göra ;)
Hoppas det blir trevligt .
Snö är inte bara negativt .
Tur du hittade bra kläder .
Kram ♥

Monica sa...

Önskar er en fin resa. Helt övertygad om att ni får med er hem MASSOR av vackra bilder! Hälsa om du möter någon jag känner....
VARM solig Kram från mig.

Jess sa...

Bra att du hittade kläder!

Nett sa...

Snön, hua jag är då glad för att den har snöat bort här, det mesta av den i alla fall :)

Anonym sa...

Vad härligt med en resa. Jag väntar på att få se underbara bilder där ifrån. Ha en skön resa. Kram

idémakeriet sa...

Ja du det där är inte lätt att hitta nya vinterkläder när våren tränger sig redan på i affärerna.
Ha en skön kväll
Kram gerda

Simply Lifestyle sa...

Trevligt att slippa ut och resa :) Ha det så fint!

Livet och vardagen sa...

Trevlig resa!!

Fnulan sa...

Vill inte se mer snö!!!

Anonym sa...

Herrkläder har så långa armar. Det verkar vara som orangutanger, herrar.

Gardenhouse sa...

Men vad kul med spontan resor! Måste kolla vart ni ska nu...
Väntar på spänning med att få se bilder sen!
Ha det näst,
Kram Sussi

Hovdamen sa...

Ja jisses vad olika man kan vara. Jag HATAR snön! Skulle verkligen inte åka frivilligt till mera snö:))

Tur du hittade kläder.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Vilken tur med kläderna! ha det nu så kul i snön!!! Prova med ett lasso lagom till dammråttor.Krävs träning!!! Solen skiner här och just nu är det 5+ Ha en bra dag ! Kram!

Augusta sa...

Vad fint att du hittade det du sökte och blev nöjd. Men vart sjutton skall du? Blev inte klokare trots att du skrev ett namn :)

Kram

Monica sa...

Tjingeling, hoppas att ni är på väg till den av de vackra delaran av swedala.
Sv: Ja han hjälpte mig! Själv har han en RÖD käpp/gren som han använer.
Kram kram

soffie sa...

ja vi är alla olika jag väljer ju alltd solen då jag reser eller storstäder:) ha det nu jättekul

Fenixmonas sa...

Japp! Man får alltid ta konsekvenserna av sitt handlande...själv kommer jag aldrig att åka till något snöigt ställe...Inte ens om jag får betalt! Hoppas du får det fint i alla fall! Kramiz

Annika sa...

Vilken tur att du hittade vad du letade efter!

ansepanse sa...

jag googlade direkt :) nu vet jag och SNÄLLA kan jag inte få följa med :)
kramar

Mamma till tre Prinsessor sa...

Det är otroligt svårt :( Men jag lyssnar på min dotter och det är jag hennes pappa överrens om.

Gilla sa...

Ja, ska man köpa sånt gäller det att vara med i början på Rean. Hoppas att ni får trevligt i snön.

Sv: Jag trodde hela tiden på Loreen. Lisa Tja.