Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 30 mars 2012

Återhämtningsdag...

Man klarar av det mesta om man låter kroppen få återhämta sig mellan varven. Idag hade jag planerat in en sådan återhämtningsdag.....
Ledig fredag, med en enda inplanerad aktivitet i form av massage.
Jag började dagen med sovmorgon och kaffe på sängen.......
Sedan fräschade jag upp mig med en dusch och var klar lagom till det var dags att sätta sig i bilen och åka iväg till massagen.
Min massör har börjat lära "känna" min kropp nu.
- Jag vet var problemen sitter och nu bearbetar jag dem, sade min kunniga massör.
Alla kroppar bär på en historia, en ganska naken sådan, inför massörens fingrar. Men det är inte alla massörer som har känslan.
Min massör Karin har den definitivt, för jag var alldeles "groggy" efteråt. Jag beslutade mig för att äta i "husets" ekologiska restaurang innan jag for hem. Ett bra beslut visade det sig, för när jag väl kom hem stupade jag i säng och där låg jag till klockan var över fem.......
Resten av kvällen blev inte som planerat men eftersom jag hushållat väl med energin under dagen så gick det att klara av även det. Men nu.......är det dags att göra återbesök i sängvärmen.

Tänk, vad många sängar man sovit och återhämtat sig i, här en säng utanför Venedig........

4 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

jag var också på massage igår och nu verkar det som knutarna börjar ge dig, mest i nacken och det är inte skönt när hon jobbar med den och halsen....Men det gör gott.

Anonym sa...

Det där med återhämtning är viktigt och så många känner inte av behovet eller förtränger det. Men men , idag har jag också en återhämtningsdag i alla fall... Det har varit en väldigt bra vecka, men aktiv så idag ville kroppen vila. Det är bäst att lyssna på kroppen .

Hoppas du mår bra idag.kram

Monica sa...

Förståndiga Ninja! Tänk att du "lärt" dig att stanna upp ibland. Så viktigt, så viktigt!
Mitt tänk(tänker ofta själv på det)
Det inre måste få tid att ta till sig det yttre!
Var rädd om Dig!
Lång varm ärlig kram från mig.
(som bryr sig om dig)...det vet du!

Karpstryparn sa...

Ja, vårvärmen piggar upp.