Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 15 mars 2012

Massor med kaffe....

Nu är jag i Gällivare och har druckit kaffe. Det har bjudits på både bryggkaffe och kokkaffe.

 I förrgår var vi ute i mörkret och besteg ett berg mitt i natten.
Det kändes lite lagom galet att flyga till Luleå, köra till Gällivare och sedan ge sig ut i nattkylan. Så pass galet att det passar mig.
Jodå, vi fick se norrsken, men tyvärr så svagt att min kamera inte förmådde att fånga det.

Igår var det strålande sol här. Vi åkte till Stora sjöfallets nationalpark och det var alldeles fantastiskt vackert!
Tyvärr mulnade det på under eftermiddagen så något norrsken såg vi inte.....men många vackra vinterbilder blev det.
Idag tog vi en sväng till byarna norr om Gälllivare och drack kaffe......vad trodde ni?

8 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

minns när jag upplevde norrsken. Var ute i skogen på en militärövning utanför Östersund, var bilkårist på den tiden. Stod där mitt i natten i skogen och kände hur det liksom sprakade i luften och så såg jag detta märkliga sken. Glömmer aldrig känslan.

Monica sa...

Lyckans ostar! Kan förstå att ni fått många vackra bilder. Ge inte upp...snart ser ni norrskenet.
Må väl, var rädd om dig!
kram från mig.

Anonym sa...

Vad härligt ni har. Och jag vill se de där vackra bilderna sen. :) Njut och drick kaffe. kram

Livskrafter sa...

Låtersom om ni har det riktigt härligt
kram
Emma

bokhyllan sa...

Hihi... ett litet lagom äventyr på en vanlig torsdag. Låter perfekt.
Kram

Carina Sjölund sa...

Låter som ni myser och har det riktigt gott :)
Kramen♥

Åsa! sa...

Att få uppleva norrsken måste vara något alldeles extra!

Karpstryparn sa...

Ja, nu är det vår igen.