Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 26 mars 2012

I april då ska jag......

Springer runt och det är vår!
Det har varit en frivilligt, fullspäckad mars månad. Så fullspäckad att jag inte suttit här mången lång stund.
Lite mer energi har man allt, när man får mer ljus på kroppen.
Men när denna månad är slut så ska jag sätta mig ner och pusta lite....

Den omprioriterade aktivitetsordningen har gjort att vissa saker växer här hemma.....
Tvätthögen växer, dammråttorna växer, blommorna växer, ytorna i skafferiet växer, högarna med osorterat papper växer, håret växer...... och det finns nog en hel del annat som växer också.
Mitt i allt som växer springer jag runt och strör saker omkring mig.......och så får man springa några varv till för att hitta det man har strött ut......
Men så får det bli denna månad. För att hinna och orka med viktigare saker så får vissa sysslor vara och växa....
Det känns rätt skönt att titta på allt ogjort, rycka på axlarna och tänka.....
" I april ska jag ta tag i det........"


 Det var några som undrade om jag åkte hundspann under vår norrlandstripp. Vi hann tyvärr inte med det denna gång. Men jag hann fota ett par spann när de startade från Jukkasjärvi ishotell.
Jag tror att om jag väljer att åka hundspann så ska det vara på ett mindre "turistigt" ställe. Gärna på någon plats där det är svårt att ta sig fram på annat sätt.

18 kommentarer:

Monica sa...

Du har inte så många dagar kvar att springa runt nu...
Vårkramen från mig.

Anonym sa...

Vad skönt att bestämma sig för, så här får det bli. Då behöver man inte stressa upp sig för småsaker heller. Utan du har en plan... följ den. kram kram

Gardenhouse sa...

Härlig inställning du har =)
Kram Sussi

lavendia sa...

Det är ju så med städning - ingen tar det ifrån en. Ibland har vi dammråttor stora som kattor. Då kan det vara dags att ta fram dammsugaren.
Klart du ska köpa penseer. De är ju helt underbara, nästan för vanliga för att man ska riktigt uppskatta dom.

lavendia sa...

Såg att du skrivit att man kan kolla på nätet. Jo visst. Jag vill bara inte göra på beställning utan bara efter eget huvud. Det löser sig ändå. Huvudsaken jag har kul

Anonym sa...

Tänk att jag liksom aldrig kommit mig för att åka hundspann jag heller.

messan sa...

Ibland får man lägga undan sakerna ett tag för att leva livet här och nu:).
Kram

Nett sa...

April är en bra månad att ta tag i saker och ting :) Att åka hund spann skulle vara en upplevelse, synd att ni inte hann med det.

Yvonne sa...

Bravo!!!!!!!Du får ta tag i allt det som har "växt" nu i April... Kram!

ansepanse sa...

du har helt enkelt prioriterat annorlunda i mars, du hinner med allt det andra i april istället
kramar

Tre Tanter sa...

Vilka härliga bilder, ha en fin vecka, 3 tanter

soffie sa...

april är en sån där månad som svischar förbi,å vilken häftig upplevelse det måste ha varit att åka efter hundspannet,jättefina bilder..

Fenixmonas sa...

April närmar sig med stormsteg så nu får du inte springa runt så länge till...hehehe...Vilken upplevelse det hade varit att åka med hundspann! Trots att jag inte alls gillar vinter så skulle jag verkligen velat göra det! Kramiz

bokhyllan sa...

Städa kan du göra senare ;)
En gång har jag åkt hundspann. Vi svichade fram och genom landskapet i väldig fart. De är snabba de där hundarna kan jag lova!
Ha det gott. Kram

Annika sa...

Va bra skrivet!

mariaikos sa...

Du har ju tankat energi här i norr . Så det går nog som en dans att fixa det som samlats på hög ;)
Härliga hundspannsbilder .
Tidigare i vintras hände ju en dödsolycka med ett spann som krockade med en bil . Det var i närheten av Kiruna , kanske Jukkasjärvi . Utländska turister .Tragiskt .
Kram ♥

Livet och vardagen sa...

Var sak har sin tid. Springa runt och leta. Röja upp. Njuta. Kram

Oljekritan sa...

Ha ha,ja du har så rätt..en förfärligt massa saker växer..man vill bara se det fina som växer..och just nu är det blommorna..det andra skiter vi i..det finns kvar..bara blommorna som vissnar..Kram kram