Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 27 mars 2012

Stora Sjöfallets nationalpark....

  Vägen som leder in i nationalparken
 Storslagen natur och snövallar...
....... som plogbilen åstadkommit under vintern.
 Fin plats för en stuga...

 På restaurangen hängde en tavla som vår gode vän och granne målat. Världen är bra liten ibland....
 Vi åt souvas.....en norrbottnisk specialité. Lättrökt renskav i gräddsås....
Vid vägens slut fotade vi isformationer, vilket var lite äventyrligt eftersom snövallarna var höga. Jag sjönk ner ända till armhålorna och var tvungen att rulla mig upp på vägen igen. Svettigt värre, kan jag lova!

22 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

Så makalöst vackert. Inget slår naturen!

Anonym sa...

åååå, vackert vackert. Jag gillar att man får jobba lite för en bild... rulla upp på vägen igen, det gillade jag :) kram

Augusta sa...

En mäktig natur. Jag kommer ju från Lappland/Norrbotten men har aldrig gillat vintern men då jag ser dina bilder ser det inbjudande ut :)

Kram

MARIA I KOS sa...

Vackra bilder . Du är en duktig fotograf .
Jag som bor så nära har aldrig varit där . Men det är många skoterintresserade som gillar att vara där nu till våren .
Kram ♥

Monica sa...

Tänk vad ni fick mycket motion, rulla upp på vägen...bra jobbat!
Resultatet blev ju enormt vackra bilder. Tack för njutningen!
Vårkram från mig.

4U2 sa...

Men värt de fina bilderna!

MARIA I KOS sa...

Sv: Jag skrev nog så det blev lite tokigt . Jag har inte gått ner i vikt nu sen jag börjat med Levaxin , utan innan .Jag fick diabetes i maj förra året och var tvungen att ändra kosten . Då gick jag ner i vikt under hösten . Sen i december när jag var till läkaren hade jag fel värden på sköldkörtelhormonet vilket jag inte haft tidigare , då fick jag börja ta Levaxin . Jag äter så många tabletter .Blodtryckssänkande , kolesterolsänkande , diabetesmedicin , hjärtmedicin och värktabletter + Levaxin .Och astmamediciner på det hela .
Ibland vet man inte vad som är sjukdom och biverkningar av alla mediciner .
Oj det lät tjorvigt , hoppas du förstår ;)
God natt !

Fnulan sa...

Sanslöst vackert!!!!!

Fenixmonas sa...

Snöbilder blir ju lika underbart vackra som havsbilder...på något sätt så blir ljuset likadant. Här har marken blivit vit igen fast detta vita är något som jag kan acceptera! kramiz

Annika sa...

Gud va vackert där är!!!!

Yvonne sa...

Godmorgon!Naturen är mäktig,maten såg god ut! Men det finns många som man gärna gör återbesök till,jag ska göra ett idag ;-) .Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Så vackert trots att jag verkligen inte gillar snö, men det gör sig bra på bilder :)

Camilla sa...

Oj,så vackra bilder.
Jaja...vinter har väl sin tjusning den också ;)
Kram!

MICKAN sa...

Snö är fantastiskt på bild.

Hahaha ha ... stackars dig som fick ta dig igenom en bit snö på det viset :D

Jess sa...

Så otroligt vacker vår värld är!
Maten såg god ut också!

ansepanse sa...

åh så vackra bilder, jag älskar fjällen men har bara varit där, ett flertal gånger, på somrarna
Sv: du glömde en maskin: diskmaskinen
kramar

lavendia sa...

Jag känner stor tacksamhet över att få se bilder som du riskerade livet för att ta.
Tack vare dina bilder, har jag verkligen blivit fotobiten, men har hittills inte varit någon fara för livet.

Anonym sa...

Det är bedövande vackra trakter.

Monika Häägg sa...

Oj, så mycket snö. Vackra bilder:)

soffie sa...

jisses va snö å vilken tur med vädret ni hade!jättefina bilder, kram

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Mmmm renskav!

Oljekritan sa...

Vitt vitt i snö, vad fint..Känns friskt och rent för kropp och själ..Fina bilder. Maten ser mkt mumsig ut..Kram Karina