Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 6 mars 2012

Take it easy......

Helgen som varit har jag inte hunnit sitta framför datorn alls. Och jag måste erkänna att det känns både sunt och nyttigt.
Jag menar att det är bra att man har så mycket "liv" utanför cyberspace att man varken hinner eller behöver vara här. Även om jag måste tillstå att den här dimensionen av ett liv är rätt rolig, som ett komplement till allt det andra.
Man skulle väl kunna säga att jag har varit ute på hal is....eller?

 Först provade Liza och jag isen på ridbanan.....
..........sedan kollade jag istäcket på Östersjön och fann att det var ganska varierat.....


 Maten som serverades till all is var god......likaså drickat!

28 kommentarer:

Mita sa...

Så du har varit ute på havet och förlustat dig, ja det är riktigt tycker jag. Man sitter nog alldeles för mycket vid datorn,
Kramiz**

Karpstryparn sa...

Var dåligt med datoranvändning då här också.

Anonym sa...

Det ser ut som du har haft det riktigt trevligt både med hästen och till havs. kram kram

Livet och vardagen sa...

Maten ser god ut *dreglar* :-). Härlig bild på isen där den är så där "rutig". Jag hade också en datorfri helg, fast på ett helt annat sätt...

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Det skulle kanske kunna vara Tors Hammare - fast jag har inte sett den i den tappningen förut. Det enda jag tänkt på är hammaren & skäran - kommunist-symbolen (fast det är bara likt om man har bra fantasi). Men det hoppas jag inte att det är. Känner mig inte politiskt aktiv åt nåt håll.

Nett sa...

Härligt, sådana helger brukar även jag ta och det är så det skall vara. Känns så skönt att kunna vara datafri :)

Camilla sa...

Ibland kan det vara skönt att låta bli att sitta framför datorn. Men bara ibland....mycket sällan....nästan aldrig ;)
Ojojoj...vilken god mat!
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Vad tyckte Liza om isen?? Du har varit ute och förlustat dej ser jag Mitt liv blev ganska bra !Kan bli bättre !! Kram!

Augusta sa...

Som vanligt fina bilder. Söta hästöron och god mat.

Trots morgontimman vill jag ha middag nu :)

Kram

lavendia sa...

Datorn kan nästan vara som en drog förstår jag. Så illa har det inte varit för mig, men visst är det kul att gå in o se vad folk skriver.
Var inte hästen rädd för att gå på isen? Det skulle jag ha respekt för.
Ser ut att vara jättegod mat.

MARIA I KOS sa...

Vilka härliga isbilder .
Maten ser jättegod ut . Men jag föredrar lite mer stekt kött , inte så rosa ;)
Ha en fin dag ♥
Kram ♥

Annika sa...

Vilken härlig helg du har haft!

Ann-Mari sa...

Det går i perioder...nu vill man ju vara ute i solen, även om det är förrädiskt halt :)
Fina bilder...blev hungrig ;-)
kram
Ann-Mari

ansepanse sa...

har du varit på en minikryssning?
härligt
visst är det skönt att vara datorfri också, jag har det här som ett tidsfördriv och det är ju rätt roligt
kramar

messan sa...

Härliga bilder...och så skönt att isen smälter bort:).
Kram

MICKAN sa...

Is är fantastiskt!

Vilka härlig bilder från hästryggen.

Maten ser fantastiskt god ut också.

syren sa...

Man ser ju på dina bilder att du haft en fin helg! kram

Anonym sa...

Jösses så avis man blir. Ute på häst i naturen, vilken lycka.

Stolpås Gård sa...

Kul att du kikar in både här och hos mig ;)
Vilken isig helg, både god nyttig och rolig ser jag!
Kram Sussi på Stolpås

Lisbet sa...

Ser ut som om isen håller på att spricka... Kul kombination av bilderna! De är så fina!

Jovisst är det kul med bloggvärlden också! Vid sidan om!

kram

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Maten ser väldigt god ut men isen verkar instabil.
Ha det gott
Birgitta

soffie sa...

härligt med datorfritt, å mums va gott du käka:) otroligt fina bilder, kram

Sussi sa...

Ibland är det skönt att ha ett liv ;)
Vilken härlig bild på hästryggen. Jag red när jag var yngre men har inte gjort det på länge nu :(

Fenixmonas sa...

Helt rätt...ibland får datorn vila lite medan annat prioriteras! Ser ut som du haft fullt upp och vilken god mat! Jo, det ser ju ut som olyckorna sprids i släkten så ta det riktigt lugnt o fint...Gick bra att jobba i alla fall o det känns gott! Kramiz!

Guldkorn by Elin sa...

Åh vad härligt allt såg ut, i synnerhet fotot från hästryggen - vad underbart att rida ut och titta på naturen!

idémakeriet sa...

Så fint alla isfoton.
Härligt att det håller på att smälta bort, ett gott tecken på att våren har kommit.
Kram Gerda

Åsa! sa...

Ett gott tecken som något att isen håller på att spricka upp!

Må det snart bli isfritt även i skog och mark!

Viktkamp sa...

Jag försöker att inte se bloggen som ett tvång =)