Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 29 mars 2012

Sveriges snabbaste utställning?

Idag har jag hängt tavlor och sedan plockat ner dem igen. Lunchgästerna hann se dem.....
När flera personer har hand om samma lokaler kan det bli problem. I detta fall en dubbelbokning, eftersom vi inte betalar för lokalen så var det lätt gissat vem som fick plocka ner.
Tur att jag bara är anställd......
Om jag hänger tavlor, målar tavlor eller gör tavlor spelar egentligen ingen roll........
Jag träffade lite gamla arbetskamrater, stallkompisar, åt gott och det gick ingen större nöd på mig.

Värre var det för kollegorna som skulle frigöra mig från mina ordinarie arbetsuppgifter när vi var kort om folk idag.
Jag har inte vågat berätta för dem om dubbelbokningen ännu........

Konstutställning på gatan i Florence

14 kommentarer:

messan sa...

Så sorgligt att det blev så för dig. Kanske kan du få hänga lite längre fram?

Varma kramar

4U2 sa...

Trist det blev så men du verkar inte ta år dig, det är starkt!

Nett sa...

Ibland kan man verkligen skatta sig lycklig över att bara vara anställd.

Monica sa...

Det ska vara Ninja som fixar en konstutställning över en lunch! Undrar om du hade laddat dig med dubbla duracellbatterier?
Ta det nu med ro i kväll och var rädd om dig!
PS: köper rakt av tipset med citroner i korgen. Tack, tack!
Puss i pannan får du också idag.

ansepanse sa...

vad tråkigt att det blev så men det verkar som att du lyckades fixa det ändå
kramar

soffie sa...

men va knäppt att det blev dubbelbokat tur att några hann se dem iallafall:) härlig bild!

Oljekritan sa...

Wow så kan man också ställa ut..mitt på gatan..det skulle jag vilja göra..FÅR man det i Sverige måntro?? säkert inte..Tokigt att dubbelboka en utställning..men du verkar inte ha lidigt så illa..du fick träna extra på hängning bara..hihi
Kram karina

Jess sa...

Tråkigt med dubbelbokning...

Livet och vardagen sa...

jag tänkte - oj vad lik Paris er uställningsplats var. Sen såg jag att det inte var er, utan i Florens. Men det SKULLE kunna varit Paris:-)

Annika sa...

Du har riktigt härlig inställning!!!!

Fenixmonas sa...

Fy så tråkigt med dubbelbokning...jodå, jag förstår vem som fick stryka på foten! Himla tråkigt! kramiz

Camilla sa...

Nä..vad tråkigt. Hoppas att det kommer nya tillfällen.
Kram!

Åsa! sa...

Så tråkigt när ni planerat och gjort allt klart med utställningen! Hoppas ni får hänga era alster vid ett annat tillfälle!

Gardenhouse sa...

Sån osis, trist med dubbelbokningar... Det strular alltid till det så trist!
Önskar en fin helg till dig,
kram Sussi