Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 8 december 2010

Vardagssysslor och vardagslyx

I morse när jag skulle till jobbet var det så här klart. Dagens motion inleddes med att skrapa bilen. Det är knappt att man urskiljer att det är en bil som står där på tomten, det skulle lika gärna kunna vara en igloo. Borsta snö och skrapa rutor....även insidan av rutorna måste skrapas (suck).

När det var dags att gå hem såg det ut så här......d.v.s jämngrått. Det är svårt att hinna vara ute de där få ljusa timmarna. Mina ljusa timmar bytte jag mot Apotekets kösystem, inget vidare byte men medicin måste man ha så idag hade jag inget val. Numera är det så fiffigt ordnat att man inte behöver stå i kö rent fysiskt. Det gör att man för det mesta hinner ta en ordentlig titt i alla hyllor innan det är dags att expedieras. Givetvis plockar man på sig både det ena och andra (det har de väl räknat ut). Det mesta var nyttigheter som plåster, tandkräm, kirurgtejp och annat som behövde fyllas på i lagren. Men jag kom även hem med en ansiktsmask för torr och trött hy...
Torr och trött, undrar om det passar i något CV?
I alla fall, en lyxkväll stundar.........med ansiktsmask och bubbel.......bad naturligtvis, vad trodde ni?

6 kommentarer:

Vicke sa...

ja, det är bara när man är ledig som man hinner med dom ljusa timmarna

Lysande ögonblick! sa...

Åh så gott. Ett varm härligt bad. Njut!

4U2 sa...

Fina bilder, stämningen blir härlig.

Monica sa...

Nu ligger Ninja bland bubblorna i karet och njuter.....tror hon ligger & tänker på något vackert ställe.....som hon gärna skulle vilja besöka..... Ha det nu RIKTIGT bra! Var rädd om dig! Varm kram från mig( men då måste du ha torkat dig med badhanduken)....hi,hi,hi. Jag vill inte bli blöt!

Stina sa...

Läste först jämngrått som järngrått...men det kan väl funka det med...grått är det ju i alla fall :) Vackert också...även om blå himmel och sol förstås är betydligt trevligare...
Fin pålle förresten, hon kommer säkert att bli en go och härlig kompis när ni lärt känna varandra lite mer.
Torr och trött...det är hela jag :) Hoppas du hade en skön stund och klev upp ur badet som en ny människa... Kram

Anonym sa...

Vackert med all frost i träden.. men inte kul att det redan är så kallt.. ha det gott..=)/Sannof