Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 12 december 2010

Söndagskontraster....

Idag har jag gjort det jag har velat. Jag började med två noggrannt inplanerade nyttigheter som båda gav kraft och energi. När det var utfört kröp jag upp i soffan med en varm filt och tittade på en äventyrsfilm.
Jag har haft en lugn helg......utan alltför mycket inplanerade aktiviteter. Nästa vecka börjar jag med kompledigt. Det innebär sovmorgon.
Jag tror att sovmorgon är en av de aktiviteter jag uppskattar mest nuförtiden......
Att vakna upp utvilad är inte allas gåva......




Samtidigt som Stockholmsnaturen bjöd på ännu en underbar vinterdag som utstrålade skönhet och frid.....
så skakades innerstaden av sitt första terrordåd.
Ondska och våld kontra skönhet och frid......två oförenliga kontraster.

4 kommentarer:

Vicke sa...

då har du haft det bra ser jag och en bra start på veckan får du med

Freppsi sa...

Ja man blir förvånad, terrordåd i Sverige? Men med alla nobelgästerna på plats ville man väl visa att man kan visst skrämmas. När jag såg det på TV igårkväll fattade jag inte att det var terrordåd. Jag tänkte - en bil exploderat, ja vaddå? I Malmö (Rosengård) har detta varit vardagsmat länge.. bränder och härjningar, vi har lite skjutningar också till höger och vänster så vad gör en liten bilbomb då? Vad blasé man blir fort! Illa, rena Chicago!! Liza Marklunds böcker är snart sanning, precis som Jan Guillou.. Nåja nu är det snart jul! Ha en skön tredje advent!

Monica sa...

Wow, Ninja vilka VACKRA vinterbilder!!! Njuter av att sitta & titta. Var rädd om Dig & ha det skönt på din ledighet.
Kram från mig.

ansepanse sa...

vilka vackra vinterbilder - önskar dig en fin lucia
kramar