Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 6 december 2010

Får jag presentera ett trevligt tillfälligt projekt?

Får jag presentera Ronja....
Vi ska motionera varandra i några månader i vinter....

Bekant doft? Ronja undersöker min ridhjälm och mina vantar.
Idag kände Ronja igen mig och var inte alls så "pirayalik".
Hon såg t.o.m. rätt nöjd ut när jag gjorde i ordning henne för en ridtur.
Vi tog en sväng i skogen. Ronja var pigg och glad. Hon är en jättetrevlig häst som påminner väldigt mycket om min egen häst Mariana. Jag känner igen "språket", så jag tror att vi kommer att få väldigt trevligt tillsammans i vinter. Vi bestämde att vi ska träffas på måndagar, torsdagar och lördagar för ömsesidig motionering. Ronja bor på mitt ena jobb......ca tre minuter från dörren till vårt snickeri. Det är väldigt praktiskt tycker jag.


8 kommentarer:

4U2 sa...

Tänk, har aldrig suttit på en häst, inte ens en ponny.

Monica sa...

Ronja + Ninja = sant! Så ståtlig "tjej, tänk vad mycket roligt ni ska ha tillsammans!
Du har då ögon som en falk...hi,hi....ja, en del var gamla bilder. Men några var nya, jag har gjort ganska mycket! Ugnen blev min....kvinnlig list.....extra blink med ögat..!
Var rädd om dig Ninja och en riktigt varm kram från mig.

Frogprincess sa...

Ronja är jättefin :-)
Hoppas att ni får det kul i hop.

Fenixmonas sa...

Så fin hon är...det blir säkert jättebra för er båda två! Kramiz

Vicke sa...

vad fin hon är

Lysande ögonblick! sa...

Åh så underbart du och Ronja kommer ha det. :-)

Åsa! sa...

Så roligt, och så praktiskt att ha så nära till stallet!

Lillahumlan sa...

Det måste jag kalla ett bra projekt! :) Tack för titten föresten!