Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 20 december 2010

Mörkret påverkar...

Mörkret påverkar oss. Det blev alldeles uppenbart för mig i stallet idag. När jag klev ut genom stalldörren var det becksvart ute. Jag slängde ett öga på klockan.
Oj, den var redan fem!
Redan fem! så säger man bara så här års. På sommaren när det är ljust ute så säger man.....
Klockan är bara fem!
Redan fem betyder att dagen snart är slut. Bara fem visar att kvällen är lång......
Tack och lov så blir det snart ljusare!



Snart är det vår!

7 kommentarer:

Yvonne ;.) sa...

Ja fnissa på du!Häftiga bilder dom med björkarna.Nattikram!

Tigris Predikantan sa...

Vad roligt, det sa jag igår till en av mina grannar, en äldre man som skottade för fullt. För snart går vi in på ett nytt år och i och med detta mot ljusare tider!

Fenixmonas sa...

Javisst är vi på väg mot våren...fast det är inte lätt att se det just nu..."ler"...Kramiz

Anonym sa...

Ja lite ljusare vore skönt.. är mörkt hela tiden tycker jag.. burr.. Vackra kort du tagit..=)/Sannof

ansepanse sa...

just den tidsreflektionen hade jag härom dagen
ha en fin dag - kramr

Åsa! sa...

Precis så är det! På sommaren finns det mycket mera kraft och ork. Kanske mår vi bra utav att ha den här mörka årstiden som lugnar ner oss?

Anonym sa...

Ja vår vore trevligt .. få sitta ute och lapa sol.. mmm drömmer..=) Gomorgon och ha det gott idag.. kram på dej=)/Sannof