Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 7 december 2010

Om knytkalas....

I fredags hade vi knytkalas. Knytkalas är trevligt. Alla inbjudna tar med sig något att äta. Av alla rätterna blir det en stor buffé bestående av sallader, varmrätter, bröd, kallrätter, kakor, bullar och tårtor.
De inbjudna förser sig av rätterna i buffén och blir proppmätta. När ingen orkar "backa" fler gånger.......finns det ändå massor med mat över. Jag har många gånger funderat över den ekvationen.
Kan man lösa världssvälten genom ett världsomspännande knytkalas?

Istället för en.....tänk två?

Soppa till många?

Det tillkommer en del logistikproblem förstås. Men den du kan hjälpa kanske är närmre än du tror?

5 kommentarer:

Monica sa...

Du är så klok Ninja, klart att man kan hjälpa de som finns lite närme....hela världssvälten blir troligen liiiite svårt att lösa så där i all hast.
Sv: klart att gästerna kan ligga på sköna madrasser på golvet! Tänk efter....hur många nätter/år har ni gäster som ligger över. Kontra detta mot ett eget rum att låta fantasin spira & gro!
Varm kram från mig.

Monica sa...

Ser att jag stavat som en kråka...*fniss*

4U2 sa...

Håller med Monica, det blir många.

4U2 sa...

Glömde skriva, jo jag fann dig hos andra då och då så självklart måste jag in och titta! Nu skal jag bli din svans.

Fenixmonas sa...

Ja, det har jag tänkt på ibland...det händer ju ofta att så mycket mat blir över och bara kastas...ett fruktansvärt slöseri...Kramiz