Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 5 december 2010

Solig vinterpromenad.....

Tänk vilken skillnad det blir när solen tittar fram.....
Helt plötsligt befinner man sig i ett sagolandskap. Kallt förvisso, men otroligt vackert! Vilken årstid är vackrast? Våren, hösten eller vintern?
Tänker man i färg så är det skira gröna på våren underbart, alla färgsprakande färger på hösten fantastiska och det blågrå eller rosalila på vintern härligt.......sommaren är alldeles för grön men ack så skön ändå. Sommaren är inte vackrast färgmässigt men har så många andra fördelar.
Bättre badtemperatur exempelvis.....





5 kommentarer:

Åsa! sa...

Åh solen! Den har jag längtat efter. Här är det bara mulet och snöfall om vartannat.

Monica sa...

Ninja, solen solen....vilka vackra bilder det blev! Härlig tolkning av färger kontra årstiderna, håller helt med dig!
Hoppas att din helg varit skön!
Var rädd om Dig och en varm kram från mig.

Stina sa...

Härligt med sol, den visade sig även här nere ett par timmar i fredags, men idag har det mest bjudits på snö/regn och styv kuling, inte alls trevligt. Vackra bilder...som vanligt..
Jag gillar nog våren allra mest, av många olika skäl, men det känns som det är väldigt långt dit... Ha dé så bra! Kram

Galleri Dalhem sa...

Fiiiiiint !!! <3<3<3

Lysande ögonblick! sa...

Åh så vackert. Så himla vackert.