Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 22 april 2011

Nya grannar!





Idag har jag tomtat runt. Med det menas att jag inte har kommit en meter utanför tomten på hela dagen och den är inte särskilt stor. Ändå har jag träningsvärk! Oj, vad många oupptäckta muskelgrupper det finns.
Inte ens jag trodde att jag hade så många muskler......otränade förstås, vad trodde ni? Och väl dolda under ett lager fett.
Idag har rosor beskurits, gödsel och plantjord placerats i  rabatter, det har rensats, vattnats, grävts rabattkanter och jag vet inte vad......
Mannen bredvid skulle byta ut ett par ruttna brädor på taket till vår trapp.......men då visade det sig att blåmesen flyttat in där. Brädorna har två hål, en blev ingång och den andra får väl tjäna som ventilation.
Det kan nog behövas för de bor alldeles under svart plåt och takpapp.
Så vi får leva med ett tak på sista versen ett tag till.......man får väl bära hjälm när man ska in och ut kan jag tänka.
Söta är de i alla fall våra nya grannar!



Vår nya granne, mossan hittar den i vår gräsmatta!

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ja, då får ju taket vara som det är förståss! Vilken jättefin bild du tagit av Blåmesen! Kramiz

Monica sa...

Vad kul med nya grannar! Alltid roligt när det "händer" något nytt på gatan....hi,hi,hi
Häng en hjälm vid entrén eller två (vid behov)
Kan berätta att vi har ett skatbo, modell större i ett av våra plommonträd. Boet har de bygt på en gren som är ca 4 meter från vårt sovrumsfönster....*fniss*...Det du...snacka om blåmes...hi,hi,hi.
Var rädd om Dig och ha en skön Påsk.
Kram från mig på Farmen.

Åsa sa...

Vilken lycka att få ett blåmespar så nära! Tänk när ungarna kommer, de är ju så underbart söta.

Vicke sa...

det var en fin granne, ha en fortsatt trevlig helg nu

bokhyllan sa...

Det är en söt liten granne du har!
Hihihi... bra tips det där med hjälmen. =)

Önskar dig en fin fortsättning på påsken!

MICKAN sa...

Och visst är det härligt att kunna greja i trädgården nu. Vilken perfekt granne du fått.

Lysande ögonblick! sa...

Men så härligt det är att greja i trädgården. Att upptäcka nya muskelgrupper är ganska skönt ibland, eller hur? :) Glad påsk kära du!

Jeppsson sa...

Oj så söt!