Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 20 april 2011

Liten insats ger stor utdelning.....

Det låter väl bra. Alla vill ha ut så mycket som möjligt med minsta möjliga arbetsinsats. För det mesta är det inte så. Men när det gäller trädgårdsarbete får man igen arbetsinsatsen med ränta.
Blommor och rabatter är så tacksamma för lite rensning och gödsling. Jag är ingen trädgårdsfreak, långt därifrån......men det finns växter som är så tacksamma även för min lilla arbetsinsats.
De växer och blommar medan jag bara ser på.....i min trädgårdsfåtölj sörplande en kopp kaffe.
Någon har sagt att bönder är de lyckligaste människorna.......och jag tror att det är nästan sant.

A dream of a swedish summerhouse on PhotoPeach



Det finns en liten "skapa eget paradis gen" hos de flesta människor.

3 kommentarer:

Monica sa...

Sommar, sommar oj vad jag längtar....Underbart Ninja!

Monica sa...

Önskar Dig en riktigt skön Påskhelg!
Var rädd om Dig!

MICKAN sa...

Det är en fantastisk tid vi har här nu. Bönderna plöjer sina åkrar för fullt just nu och jag har gått runt i stugorna här omkring och önskat en Glad Påsk till mina grannar. Man kan ju alltid hoppas att det var uppskattat ... hehe. Ha en bra dag.