Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 28 april 2011

Himlajorden....

Här händer det så mycket att jag inte hinner uppdatera.
Vips, har en hel vecka gått utan att en enda rad har blivit skriven. Ett av skälen är att jag är datorlös.
Det innebär att jag får vänta tills mannen bredvids dator är ledig.
Jag kommer att investera i en ny dator så småningom. Men tills dess får jag hålla till godo med denna.
Mitt bildarkiv ligger på en extern hårddisk och är inte tillgängligt för tillfället.
Men jag kan ju "låna" lite i mannen bredvids bildarkiv så länge......
Påskhelgen ägnades åt vårstädning i trädgården......all grönska tog en väldig fart när värmen kom så det gäller att hänga med i svängarna.
På jobbet har jag börjat sätta mig in i keramikens förunderliga värld. En dag gjorde vi kryddstickor att ha i trädgården. På stickorna trycker vi in namnen på kryddväxterna som  tex Basilika och Oregano.
När jag frågade en av arbetstagarna vad vi skulle trycka på stickorna svarade hon;
-Himlajord.
Jag tyckte det var fint, för vem vill inte ha lite himlajord i trädgården? Så nu har vi gjort kryddstickor med himlajord på och en utav dem kommer att hamna i min rabatt.

6 kommentarer:

Monica sa...

Himlajord, det var väl ett vacker ord!
Vilken tur att du har tillgång till mannens arkiv.......för jag anar att där ligger de massor av underbara bilder!
Var rädd om Dig Ninja. kram från mig.

Fenixmonas sa...

Himlajord var ett himla bra ord...jag brukar ju kalla regnet för himlavattning. kramiz

4U2 sa...

Klart man vill ha himlajord!

Vicke sa...

inte kul att vara datalös, ha en trevlig helg nu

Åsa! sa...

Himlajord... Underbart!

Önskar dig en fin Valborgshelg!

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna lördag...här lyser solen från en blå himmel, men det hotas med regn tills i kväll...kramiz