Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 3 april 2011

Sköna hem.....

Sådana finns.......
Inte bara i en tidskrift. Igår klev jag rätt in i ett skönt hem. Det skulle passa som inspiration i vilken  inredningstidning som helst. Här var allt genomtänkt......alla blomkrukor, hyllorna med utvalda ting på, ljusstakarna som matchade skåp och möblemang. Tapeterna framhävde sofforna, tavelramarna, plädarna, gardinerna, mattorna och prydnadsföremålen. Till och med trösklarna hade handmålats med schabloner.
Hela hemmet var genomtänkt in i minsta detalj.
Så även dukningen.....servietter, porslin och tabletter gick i skirt ljusblått och stod sig fint mot de vaniljgula väggarna i matsalen. Matsalsmöblerna var i Carl Larssonstil köpta på secondhand och varsamt renoverade.
Hela hemmet var inrett i sekelskiftesromantik, vilket passar ett hus från nittonhundratalets början.
Ett hus med själ......
Vem önskar sig inte ett sådant.......
Men det är inte alla förunnat......
Nåväl, en skön säng har jag i alla fall! Och lägger jag mig på den så får den själ också.....

En skön säng, det borde vara alla förunnat!

7 kommentarer:

Jeppsson sa...

Jag uppskattar Sköna Hem på bild, men orkar inte ha ett själv. :-)

Åsa! sa...

Så inspirerande att få se ett sådant hem!

Monica sa...

Inte dumt med en säng som har själ & som även ger en god själ till den som ligger i den. Undrar var dessa går att köpa...? ...men av erfarenhet vet jag att allt inte går att köpa med pengar.
Önskar dig en bra vecka. Kram från mig.

Fenixmonas sa...

Visst är det härligt md en bra säng! Det fick vi faktiskt på det gamla hotellet vi bodde på i paris! kramiz

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Är på jakt efter en ny säng själv. Tänkte jag skulle göra om här hemma lite. Ja, en säng med själ i, det är bra!

Lysande ögonblick! sa...

Håller verkligen med. En skön säng. Det allra bästa!!!

Yvonne :-) sa...

En skön säng är viktigt att ha.Kram!