Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 14 april 2011

Helgfunderingar.....

Det här med att ha helg på en torsdag är fint. Jag blir lika överraskad varje torsdag, att det faktiskt är fredag för mig. Veckan blir kort, lyxigt kort. Jag har ett önskeschema....
Jag arbetar med sådant jag tycker är roligt och har en mycket trevlig kollega. Det är lyx.....
Men lyx brukar inte vara för evigt.......därför gäller det att vara tacksam och njuta av det man har när man har det.
I morgon är det min egen fredag som jag fyller med vad jag vill och det har jag redan gjort!
Tid är värdefullt. Att "ha egen tid" är ett populärt uttryck. Liv är tid. Tiden är dyrbar. Ett människoliv är i bästa fall 28000 dagar. Hur många av de dagarna är dina egna? Dagar som du fyller med det som är viktigt för dig?

5 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, så klokt skrivet! Önskar dig en bra fredag! Vårkram från mig.

Fenixmonas sa...

Ja, tiden är mycket värdefull...förr användes ju ofta det gamla uttrycket att "tid är pengar", men egen tid är ju guld värd på annat sätt!
Vad var den franska maträtten som du skrev? Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Ja, visst är det så. Njut av denna lyx. Den är du väl värd tycker jag!

En stor kram och trevlig ledighet. :)

Jeppsson sa...

Jobbar du 80 %? Skönt!

Åsa! sa...

Klokt skrivet! Det är viktigt att ta vara på sina dagar.