Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 30 april 2011

Luncher och fika.....

Nu när vi börjar få det grönt i trädgården har vi fått haft både lunch- och kaffegäster. Idag slog vi rekord på vår altan genom att vara 24 stycken på eftermiddagskaffe.
Egentligen hade vi planerat att vara ute vid mälaren men eftersom det började dugga så smått fick vår altan duga.
Den bjöd på både värme och utsikt över ett sprickfärdigt plommonträd.


Vår granne fotad i plommonträdet förra året, men då bodde han i holk. I år är det talgoxarna som tagit över holkarna.

5 kommentarer:

4U2 sa...

Vacker bild! Här vände vädret till sol men kallt och blåsigt. Som Valborg alltså! :) Hoppas ni har det trevligt ändå!

Monica sa...

Bilderna kommenterar jag inte! de talar för sig själva!!!
Sv: ja det vet jag och det blir jätte läckert!
Visste du att de går att "lägga" in fotobilkder i glas? De ska jag "försöka" på tisdag....
Kram, kram kram från mig!
Var rädd om dig vännen!

Galleri Dalhem sa...

Svensk vår kan inte beskrivas bättre än i denna bild. Total glädje !!!

Vicke sa...

trevliga fika gäster ni har

Fenixmonas sa...

Inget regn här, men det blåste mycket på kvällen och idag hade vi bara 2 grader...kramiz