Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 11 februari 2011

Inställt pga snökaos!




Det är inte så ofta jag ställer in mina aktiviteter pga vädret. Speciellt inte om jag planerat in något jag tycker om. Jag och en väninna skulle träffas i det lokala köpcentret under eftermiddagen. Hon bor rätt nära och jag en bit därifrån. Det var meningen att jag skulle ha bilen med mig för att göra några inköp på vägen hem.
I går kväll började det snöa kraftigt här i Stockholmsområdet. Mannen bredvid erbjöd sig därför att hjälpa mig med att skotta fram bilen. Men vi fick knappt upp ytterdörren!
När vi väl var ute började vi skratta! Det var minst en halv meter snö som kommit under natten! Snön gick upp till rutorna på bilarna och bilarna hade vuxit till två gigantiska "suvar". Jag ringde min väninna och sade att jag fick ta apostlahästarna i stället.
- Nej, gör inte det! Det är inte plogat någonstans och det kommer att ta dig över en timme att ta dig hít!
Kjol och kängor i en halvmeter snö? Ha, ha, ha.......vilken syn!
Jag och mannen bredvid skottade i 40 minuter för att få fram bilarna. Nu är det bara att vänta på plogbilen!

4 kommentarer:

4U2 sa...

Har den kommit? Här har vi inte ens hört at det plogas någonstans!

ansepanse sa...

uj då har ni fått rejält med snö, vi har också fått en del men inte så mycket
kramaar

Åsa! sa...

Den där snön påverkar oss, helt klart! Önskar dig en trevlig helg!

Fenixmonas sa...

Eländes elände...den här vintern kommer nog att gå till historien som den absolut längsta...Jag avskyr denna kyla och halka!!! Kramiz