Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 6 februari 2011

Krukväxtväxarmånaden

När jag var yngre kallade jag februari för "krukväxtväxarmånaden". En period i tonåren hade jag dille på att ta skott och se hur jag kunde föröka växter. Jag tog skott överallt där jag kom åt och hade över åttio krukväxter i mina föräldrars radhus. Till grannens stora glädje, måste jag tillägga, det tog nämligen flera timmar att vattna dem när vi var på semester.
I februari tog växtligheten ny fart efter vintern och det växte så det knakade i alla fönster. Det är härligt när ljuset återvänder till våra breddgrader......



Det är inte bara jag som har krukväxtdille!

6 kommentarer:

Stina sa...

Haha...jag är likadan. Var på plantskolan idag och köpte på mig en massa jord och fröer. Har även en del sticklingar i vatten som ska planteras så fort det dyker upp ett par rotliknande trådar. Fast åttio kommer jag nog inte upp i :) Ha dé gott och lycka till med din odling! Kram

4U2 sa...

Jag älskar blommor men det är just det där med vattningen. Nu idag skulle jag vattna, det bidde bara en våning, men alla blommor ropar efter vatten.

ansepanse sa...

vad vackert

MICKAN sa...

Vilket roligt namn på denna månaden ;) Så, har du fått tag i några skott ännu .. hehe. Jag tycker själv det är vackert med många blommor. Man behöver aldrig rensa rabatten där :)

Anonym sa...

Krukväxtdille är inget att skämmas för !
nej det är kreativt och spännande att se hur växterna förökas och växer sig stora och fina.
Faktiskt lite mer sport än de som bara handla färdiga stora blommor till sina fönster he he..!
önskar dig en solig och fin fortsättning på veckan från Kristina

Lysande ögonblick! sa...

hihi, kan du lära mig? står utan plantor och blommor och vet inte vad jag ska göra. jag dödar allt. mina fingrar är svarta, inte gröna! :-)