Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 28 februari 2011

Det blev Nyköping!

Det blev Nyköping och en flaska handdesinfektion. Jag kunde bara inte missa mannen bredvids vernissage och första fotoutställning på Culturum i Nyköping. Jag träffade doktorn också och förhörde mig om min eventuella smittorisk. Smitta i rum var mycket liten såvida jag inte hostade någon i ansiktet och smittorisken reducerades avsevärt om jag spritade händerna.
Så jag har hållit mig på avstånd och spritat händer i tid och otid. Här kommer lite bilder.....

Hängning pågår.....

Landshövding Bo Könberg öppnar utställningen.....

Kommunfullmäktiges ordförande talar.....

I samspråk med en besökare....

Duktiga porträttfotografen Marie Linderholm med ateljé i Nyköping

Mannen bredvid i samspråk med landshövdingen....

Initiativtagaren till utställningen var Torsten Götlin son till framlidne hovfotografen Curt Götlin...
Och nu är det skumpatajm!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stället heter Culturum ;)

/patrik

Ninja sa...

Fixat, tack för upplysningen...

Monica sa...

Tänk att jag anade att du skulle ge dig i väg......hi,hi. Din "lilla segis".....
Mannen bredvid....hade han några foton där?
Hos mig är huset fullt av kryddor med massor av baciller & virusar & magsjuka....
En krydda hamnade på sjukhuset med RS-virus idag! Tror du att vi har MÅNGA flaskor handsprit hemma....Sv: JA!!!!! Jag trött...*fniss*....ser i kors! Men står på benen än.
Kram från mig.

Åsa! sa...

Så roligt att få ställa ut! Hoppas det kommer många besökare.