Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 12 februari 2011

Lugnet efter stormen.....

Idag har vi en strålande vacker vinterdag. Bortsett från en isande vind är det inget som påminner om gårdagen. Vägarna är åter framkomliga och människorna är ute och rör på sig. Jag undrar hur många som tog sig till jobbet igår? Alla bussar var inställda och det var snudd på omöjligt att ta sig till tunnelbanan om man inte ville pulsa i halvmeterhög snö. Vilken tur att jag var ledig! Efter en vecka med temperaturer runt noll är det åter minusgrader och knaster under kängorna. Snödropparna får blomma vidare under snön....

6 kommentarer:

MICKAN sa...

Det är inte klokt vilka skiftningar vi har. Det har legat på ca: minus 16 grader nu i ett par dagar från de att man kände hur våren är på G. Fåglarna sjunger så fort som solen värmer på här hemma.

Yvonne :-) sa...

Morn morn på dej vännen !Inget snö här nere! Hoppas att du får en skön söndag! Kram!

Anonym sa...

-15 här idag.. igår sol och idag grått.. burr trist.. men så ska det väl va i februari..=) Ha det gott..=)/sannof

Stina sa...

Vi slapp undan den här gången, vilket jag är väldigt tacksam för. Det kom lite, lite, men det försvann nästan direkt. Däremot har det varit ett antal minusgrader och just nu blåser det full storm...igen... Ha en skön kväll och bra vecka! Kram

Åsa! sa...

Skönt att vara ledig dessa ovädersdagar. Då kan man nästan njuta utav dom där man sitter inne i stugvärmen!

ansepanse sa...

en otroligt vacker bild