Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 20 februari 2011

Om tröstnappar........

Ynk......
Fy vad lätt det är att tycka synd om sig själv när det är täppt överallt, värker i halsen och man knappt orkar hålla sig upprätt.
Då är det lätt att falla till föga.....
Det lokala köpcentret sålde colanappar för 14 kr kilot. Mmmmmm......
Tänk att få krypa ned i soffan med en filt och sätta på en favoritfilm sugandes på en colanapp. Det ultimata förkylningsläget skulle jag vilja kalla det.
Jag föll för napparna.......2,5 kg colanappar! För säkerhets skull läste jag på innehållsförteckningen för att försäkra mig om att de inte var alltför onyttiga. Inte ett enda E ämne kunde spåras. Där föll det sista motargumentet.
Så nu ligger jag här med 2,5 kg nappar. Hur gör man för att få i sig 2,5 kg colanappar utan att gå upp 2,5 kg? Den ekvationen tål att sugas på.....

Och ute skiner solen

6 kommentarer:

Monica sa...

*Fniss*....nä men kära Ninja, ska du trycka i dig 2,5 kg colanappar?????????? Nu får jag komma & dra dig i örat!
Ja,ja...blir du bättre från din förkylning så "tryck" på du.
Krya på dig kram från mig.

Stina sa...

En del av de där 2,5 kg kommer ju förhoppningsvis ut igen :) Nu blev jag väldigt sugen på nappar bara för det... Får nöja mig med kolor, det har jag hemma :) Krya på dig!! Kram

Vicke sa...

jag hoppas att du mår bättre idag

Fenixmonas sa...

Du sa det själv...sug på dem! Då varar de så länge så du inte hinner att gå upp dessa kilon!. Hehehe...inte lätt! Kramiz

Åsa! sa...

Hoppas du snart kryar på dig!

Elisabeth sa...

Tycker att det låter som en ganska bra medicin. Två veckor varade min vinterförkylning, men så åt jag ju heller inga colanappar.