Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 9 februari 2011

Godis och uppmuntran.....

Detta är min enda godisbild och lakritsstänger smakar nästan lika bra som Dajm.

Idag hittade jag två Dajm i min väska.....ditlagda av någon jag tycker om. Det låg en liten lapp där också
" Du är värd beröm " . Någon tycker tydligen att jag behöver lite uppmuntran.....
Godiset fick mig att tänka på mannen bredvid. Han har nämligen alltid varit populär bland bekantskapskretsens små damer. Vid tillfällen då han bar kavaj fylldes hans kavajfickor för det mesta med godis som de små damerna lade ner i obevakade ögonblick. Att mannen bredvid är förtjust i godis behöver knappast tilläggas. Nu när damerna är lite större får han kramar istället. Det är han också rätt förtjust i. Men det kommer nya generationer med små damer.....och de fortsätter att fylla hans fickor med godis. Hur han bär sig åt? Jag har inte en aning? Men idag fick även jag godis och hur jag bar mig åt har jag inte heller en aning om?

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh så gulligt! :-)

Fenixmonas sa...

Tänk att det kan bli en så vacker bild av lakrits! Kramen!