Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 19 juli 2010

En rosa dator i sommarnatten.....

Romantiskt eller hur?
Jag glömde min laptop hemma.......men det var rätt skönt.....ikväll har jag lyckats "ragga" upp min svågers barnbarns rosa laptop. Det går att skriva på den med. Eget modem har hon också........en annan är hopplöst "lost" när det gäller detta media. Men mitt raggningsknep fungerade i alla fall.....
Nu sitter jag på verandan till syrsornas musik som är konkurrensutsatt av en plingande ukulele.....havet är spegelblankt......den blå timmen har inträtt och suddat ut gränsen mellan himmel och hav.
Vattentemperturen är dryga tjugo och tjänar som avsvalkare när vi blir för upphettade av våra renoveringsprojekt.

Och vad ska jag illustrera det med på en lånad dator? Två vackra indiska kvinnor? Bilden är i alla fall tagen av mig och lufttemperaturen ungefär densamma......Kerala eller svensk skärgårdsommar? Sol, vind och vatten.......

6 kommentarer:

Monica sa...

Sol, vind & vatten....Ninja framför en ROSA dator i sommarnatten......nja...lite svårt att "se" den bilden framför mig....*fniss*
Önskar dig en fortsatt skön ledighet. Var rädd om Dig! Sommarkram från mig.

Lysande ögonblick! sa...

hihi, en rosa dator. Ja, varför inte. :-)

Njut njut njut!!! :-)

Åsa sa...

Låter som om du har det alldeles förträffligt!

Freppsi sa...

Jag skulle gärna ha en rosa dator och min äldsta dotter skulle göra vad som helst för en liknande särskilt om den dessutom var lite diamantbeströdd!!
Ha en underbar sommardag!!

Fenixmonas sa...

Hörs som du har det riktigt gott! En rosa dator förhöjer alldeles säkert känslan av välbefinnande! "ler"...Kramiz

Jeppsson sa...

Är den sådär pytteliten också? När jag var på sommarkurs var det en hel del som hade med sej OTROLIGT små laptops... blev lite avundsjuk.