Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 2 juli 2010

Ta mig till havet......

I morgon ska det bli rekordvarmt i Stockholm. Jag funderar över hur jag ska spendera min tid.....
Naturligtvis blir det sovmorgon........
Men sedan?
Ska jag ta en dusch, fixa håret, ta på mig något somrigt och ta mig in till den stora staden? Ta en sväng på söder, ta färjan över till Djurgården, luncha på någon utomhusrestaurang, se på folk, ta en glass och vara turist i min egen stad?
En sak är säker nära vattnet vill jag vara.......


5 kommentarer:

Monica sa...

Ta mig till havet och gör mig till kung,
kung över sommarn och natten.....en annan bra låt.
Vi åker till Stockholm i morgon för vidare kryssning till Tallin med "den lilla"familjen.
Hur det nu ska gå i denna värme.....där väntas tillökning......talade med den tvååriga "kryddan" ikväll: han sa att "faffa" och han skulle imorgon åka en liiiiiiiten båt. Så inte vet jag om vi ska på samma resa....*fniss*....
Önskar dig nu Ninja en riktigt skön Helg! det är inte så tokigt att vara turist i sin egen stad ibland!
Stor varm kram från mig.

Yvonne :-) sa...

Imorgon ska jag till Ovesholm..Jobbar du med måleri?Kram!

Fenixmonas sa...

Hett ja, men gott! Absolut bäst vid eller på eller i vattnet! kramiz

Åsa! sa...

Havet är det enda som gäller idag, annars smälter vi nog bort :)
Vilka fina Fåröbilder du bjuder på, det är en fin plats på jorden som jag besöker alldeles för sällan.

Karpstryparn sa...

Ja, hon var en stor artist, en av Sveriges största och mest kända.

Svar: Tja, hur ska man säga? Det blir nog minst sagt väldigt rörigt, fast å andra sidan är det ju så i Sverige nu för tiden. Den andra delen i serien är utlagd nu.