Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 3 juli 2010

Dagens första höjdpunkt är avklarad....

För ett antal år sedan var jag i Skagen med jobbet. Mitt inne i det lilla samhället låg ett litet café, ett rosencafé. Varje bord var omgärdat av rosor i alla färger och dofter. Det fanns rabattrosor, buskrosor och klängrosor. Vi avnjöt vårt kaffe med bakverk behagligt avskärmade från övriga gäster. En sådan plats att njuta kaffet på ville jag ha.....
Så jag började systematiskt plantera rosor runt vår uteplats. Nu påminner den rätt mycket om det där caféet i Skagen. För mig är morgonkaffet en av dagens höjdpunkter.......för kaffe smakar allra bäst på morgonen. Får man sedan avnjuta det på någon behagfull plats är det nästan fulländat.

1 kommentar:

Yvonne :-) sa...

Vilket härligt jobb du har..Ola,Mia och barnen ska upp till Strängnäs 23-25 juli.I år blev det Ovesholm för mej eftersom Kjell är sämre så Ola och Oliwer var här hos Kjell medan Mia och jag for iväg till Ovesholm.Kram!