Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 24 juli 2010

Vart tog han vägen?

För femton år sedan var vi ett gäng som träffades och hade mycket roligt ihop. Vi reste även en del....och det blev mycket skratt och galna upptåg. Men vi fick nya uppgifter i livet och flyttade åt olika håll. De flesta i gänget vet jag var de håller hus även om vi inte har lika regelbunden kontakt längre. Men en kille bara "försvann". Hans uppdrag på orten tog slut och på omvägar fick jag höra att han flyttat tillbaka hem. Sedan dess har jag inte sett ett spår av honom. Dröm om min förvåning när jag fick syn på honom idag! Han hade gift sig och fått tonårsbarn! Ja, det var förstås hans frus barn men ändå....
Vi hann inte prata så länge för de var på väg.....men en stor bamsekram blev det i alla fall!
Gott att se att han har det bra!

5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Gott att se "gamla" vänner! Ok Gör så! jag kan ju inte säga till dom att dom ska hålla utkik efter dej.jag vet inte alls hur du ser ut!Kram!

Monica sa...

Vad roligt att springa på en försvunnen vän! ibland tror jag på"ödet"
Hyrt en liten stuga.....nej, ett STORT hus i Stockholm...*fniss*....som vi lånar av vänner.
Vi har MASSOR av saker vi ska se, besöka.m.m. Även utanför stan! Blir borta ca 1 vec. Sedan hem några dagar för att efter det åka till Österlen. Har du glömt vårt livsprojekt? Vi "drar" ner till Frankrike- Provance i september. Mannen slutar arbeta 25/8. Tycker du att vi är "lata"....*fniss*...Vi LEVER NU!!! Tänker ta till vara på det! För man vet inte vad som väntar runt hörnet.
Önskar dig en fortsatt skön semester! Hur många vec. har du kvar?
Sommarkram från mig.

Vicke sa...

kul att få träffa vänner från förr

ansepanse sa...

visst är det kul och plötsligt träffa någon från förr
ha det gott - kramar

Jeppsson sa...

Kul att stöta på nån bara sådär. :-)