Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 25 juli 2010

Åter till brottsplatsen!


Ninja återvänder till brottsplatsen.....
För några år sedan utförde jag ett par dekorationsmålningar i två trapphus. Eftersom den nuvarande ägaren har andra planer för fastigheten, tänkte jag att det var bäst att ta några bilder ifall de kommer att gå i graven.

I det ena trapphuset har jag gjort ett fågelberg, jag blev inspirerad av sillgrisslorna på Stora Karlsö.
Nedan följer några detaljer ur "konstverket" eller vad jag nu ska kalla det?


Till det andra trapphuset hämtade jag inspiration från en skånegård.


När jag gjorde dekorationsmålningen låg det ett restaurangkök i ena änden av trapphuset. Jag kunde inte låta bli att skoja med personalen genom att måla dit en mus som just varit och stulit en bit ost i köket.....
Den blev uppskattad och jag tror inte hälsomyndigheterna upptäckt den än.....

7 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, jag är DJUPT, ÄRLIGT IMPONERAD!!!!!! Är stenarna & fåglarna målade på väggen???? Eller är det någon installation...????? WOW, vad BRA GJORT!!!! Lyfter på Hatten!
Vi är nu i "Huset", tack för tipset!!!! Vi ska gå och titta på kulturhuset! Imorgon skall vi till Trosa. har du något bra "tips" där?
Stor kram Monica

ansepanse sa...

vad vackert, jag visste inte att du var en fullfjädrad konstnär, verkligt vackert
kramar

Yvonne :-) sa...

Jag tappade hakan när jag såg hur duktig konstnär du är.Niger djupt för dej! .Visst var dramat bra?.......Aha!!! Då får jag kolla ridbloggen Bra tips.Kram!

MICKAN sa...

Vilket härligt hus med fantastiska målningar. Du är verkligen duktig på detta!

Monica sa...

Ninja, vet inte vad jag ska göra med dig.....*fniss*......damtoaletten på Trosa Stadshotel?......hi,hi,hi,
Har nu suttit hela morgonen & väntat på Tips......snyft,snyft,snyft....så kommer Toalett! STOR VARM KRAM(gillar dig)

Anonym sa...

Underbara målningar!!! /Evisen

Miss Juni sa...

Guuud så fint gjort! Vilka konstverk!! Så glad man skulle blivit varje gång man öppnade porten och gick in i en trappuppgång dom den!