Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 8 juli 2010

Fascination för skorstenar?

Jag har kommit på mig själv med att jag gärna fotar skorstenar. Varför vet jag inte? Kanske för att de har så  vacker design. På många ställen ser de rätt lika ut också som de här två......den översta från Gotland och den nedersta från Mallorca. Bägge två gjorda för väderförhållanden på utsatta öar i havet. Rätt märkligt att man på så skilda platser kommit fram till att det här är den ultimata designen.

1 kommentar:

Monica sa...

Skorstenar....?? Ja, varför inte....man måste då "böja" huvudet upp, upp i det blå.....När sätter du dig i båten? Då får du böja huvudet ner,ner, ner för att se de blå, blå. Tror du jag fått solsting?
Kram ,ärlig sådan.